En partnerskole i IT-Center Fyn har tilknyttet én eller flere lokale IT-teknikere, der med deres faglige indsigt og deres netværk løser skolens daglige IT-opgaver.
| Område | Opgaver |
| Teknisk support
Ved ”Teknisk support” forstås konfiguration og fejlretning i forbindelse med installation og indstilling af software og hardware. Teknisk support omfatter ikke instruktion og undervisning i brugen af udstyret og af applikationerne. |
|
| Teknisk support - elever/kursister |
|
| User Management System (UMS) |
|
| Active Directory (AD/brugerdatabase) |
|
| Software-installation |
|
| Printere/kopimaskiner |
|
| AV-udstyr/projektorer |
|
| Applikationer i administrationen |
|
| Lokalt netværksudstyr |
|
| Overvågning |
|
| Servicedesk |
|
| Rådgivning |
|
| Indkøb |
|
| Skrotning af udtjent IT-udstyr |
|
| Dokumentation |
|
| Projektarbejde |
|
| Tovholder |
|